Skip to main content

Herbatka z królową w Filii "Siódemka"

Opublikowano: 11.10.2018

Wspólnie z dziećmi z Przedszkola Pentliczek odbyliśmy dzisiaj (8 października 2018 roku) wspaniałą wycieczkę do Anglii.

Z racji tego, że kraj ten leży daleko i na wyspie, podróżowaliśmy samolotem. Dzieci wiedziały, że to nie jedyny środek lokomocji, którym można dotrzeć z Polski do kraju królowej Elżbiety Drugiej. Szybszy jednak od samochodu, autokaru, pociągu, roweru.

Celem podróży był Londyn, stolica Anglii oraz miejsce siedziby rodziny królewskiej.

Podziwialiśmy wspaniałe rezydencje i gmachy brytyjskich monarchów, urzędników, władz miejskich, strażników twierdzy, zabytkowy zegar, taksówki, świątynie, koło obserwacyjne, mosty, miejsca rozrywki.

Nie są już nam obce nazwy i miejsca, takie jak:

• Big Ben,
  • Pałac Buckingham,
  • Pałac Westminsterski,
  • Londyńskie Oko,
  • Opactwo westminsterskie,
  • Katedra świętego Pawła,
  • ratusz w Londynie,
  • Londyńska Tower.

Punktualnie o godzinie siedemnastej złożyliśmy przed monarchami piękne ukłony, zasiedliśmy do popołudniowej herbatki i maślanych ciasteczek. Five o’clock (czytaj: fajw oklok), angielski zwyczaj spożywania podwieczorku bardzo nam się spodobał. Szkoda, że odchodzi już w zapomnienie.

Zmęczeni zwiedzaniem, niestety tylko wirtualnym, i gromadzeniem wiadomości o Anglii, przystąpiliśmy do zabawy w zegary. A potem ćwiczyliśmy angielskie słówka przy chuście animacyjnej.

Wspólna praca, czerwone autobusy, charakterystyczne dla Londynu, przyniosła nam satysfakcję i jest pamiątką spotkania z Anglią. Mamy nadzieję, że prawdziwa podróż na Wyspy Brytyjskie przed nami.